THE OFFICIAL AIN FC SITE



 
2010/06/14


SELEPAS menjadi artis, maka akan terkeluarlah segala cerita lama dan lagi panas jika ia membabitkan perkara buruk yang pernah dilakukannya suatu masa dulu.

Tetapi apabila ditanya akan kesahihan berita itu, siapa yang mahu berterus-terang? Mati hidup balik tidak akan mengaku. Tetapi berbeza sekali dengan bekas pelajar AF8, Nadiawaty Ainul Basir atau Ain, 24, yang berasal dari Tuaran, Sabah. Tanpa berasa segan, dia beritahu asalnya dia adalah jurusolek artis dan ketika dia berada di AF8, dia pernah menyolek wajahnya sendiri pada konsert mingguan program realiti itu.
Dia juga beritahu rakan SS walaupun sekarang sudah bergelar penyanyi, namun dia tidak kisah untuk menyolek artis lain asalkan dapat menambah pendapatan kerana dia tahu tidak boleh terlalu bergantung kepada dunia nyanyian. Tambahan artis baru sepertinya, bukan senang hendak ‘cari makan’ dengan persaingan yang cukup sengit. Kata Ain, hobinya melukis dan apabila selalu sangat melukis, dia terbayangkan kertas lukisan itu wajah orang. Sejak itu dia cuba pula menjadi jurusolek dan ternyata menjadi. Dalam diam, sudah empat tahun dia menjadi jurusolek. Menurut Ain, ketika di Tuaran dulu, dia pernah menjadi model sambilan dan jika ada jemputan membuat pertunjukan, dia akan bersolek sendiri. Ia juga boleh menjimatkan kos kerana tidak perlu membayar khidmat jurusolek luar. Bukan itu saja, Ain juga menyolek pengantin. Selepas ini, siapa yang mahukan Ain menyolek wajah mereka, bolehlah menghubunginya. Dijamin wajah anda nanti bertambah berseri-seri dan jelita macam Ain juga. Sebenarnya Ain memang mahu serius dalam bidang solekan dan sebelum menyertai AF8, dia sudahpun belajar secara formal di Akademi Rozsall Beauty Salon di Kota Kinabalu selama setahun. Tetapi Ain tidak dapat hadir pada majlis penyampaian sijil akademi itu kerana pada masa itu, dia sudah berada di AF8.



Walaupun sekarang Ain begitu berkobar-kobar hendak membuka salon kecantikan, namun minatnya dalam bidang nyanyian akan diteruskan. Tambahan pula, dia sudah ada satu lagu single ciptaan Kru berjudul Penanggung Sepi. Klip video lagu itu pun sudah ada.



Bagaimanapun, sekiranya nasib Ain tiada dalam bidang seni, SS yakin tiada masalah baginya kerana dia boleh meneruskan kerjayanya sebagai jurusolek dan SS juga yakin, impian Ain untuk memiliki salon sendiri akan tercapai tidak lama lagi. Dia pun sudah dikenali ramai dan tentu ramai peminatnya hendak mendapatkan khidmat Ain menyolek wajah mereka.



Aha! bagaimana pula hubungannya dengan Maulana, rakan baiknya ketika di AF8 dulu. Puas dirisik dalam senyuman penuh makna, jelas Ain, mereka hanya kawan baik. Sama ada benar atau tidak mereka hanya berkawan, kita tunggu sajalah perkembangannya nanti kerana khabarnya, Maulana dah putus kasih dengan buah hatinya itu. Bukan kerana Ain penyebabnya tetapi si gadis yang minta putus. Macam-macam hal. Apapun SS harap sebelum mengejar cinta, Ain kejarlah cita-cita dulu.


miss bella
8/10/2010 04:29:36 pm

ske ain..since dri 1 knsert tirai ag...jgn peduli pe owg nk kate..ain u ade fans u tersndri k...luv u

Reply



Leave a Reply.